vineri, 11 ianuarie 2013

Michael Pollan și regulile sale

Știința a dat năvală astăzi sub forma unui maldăr de e-mail-uri, alerte Google și articole gratis de la Obesity Reviews. Am citit oarecum în diagonală și m-am îngrozit. Este un haos incredibil în toată această știință a nutriției. După o jumătate de zi de lectură nu m-am simțit mai deșteaptă și mi-am dat seama că nu am reușit să extrag nici-o informație care să mă ajute în acest moment în dieta mea.

Noroc că mi-am adus aminte de scriitorul meu preferat în materie de nutriție, Michael Pollan. Dacă vă ies în cale articolele sau cărțile sale, nu ezitați, puneți mâna pe ele că merită.
Are și un site interesant dar este cunoscut mai ales pentru cartea sa Food Rules. Aș traduce liber titlul ca Reguli pentru mâncăcioși sănătoși. Oricum, acesta este sensul.
Nu sunt de acord cu toate cele 64 de reguli ale sale, dar unele mi se par de bun simț și nu poți să pierzi dacă le urmezi.
- Cumpără-ți gustările de la piață (fructe, boabe), nu de la supermarket (snacks, chips etc)
- Mâncarea din farfuria ta să aibă cât mai multe culori. Fiecare culoare indică existența unui anumit tip de antioxidant. Fiecare te protejează împotriva unor boli, fiecare într-alt mod.
- Suntem omnivori, deci să mâncăm ca niște omnivori. Cât mai variat.
- Mănâncă alimente cu fermenți, gen varza murată, iaurtul, sos de soia, aluat dospit. Aceste alimente conțin probiotice, bune pentru sistemul digestiv și pentru imunitate.
- Preferă cerealele integrale celor foarte, foarte albe. Vei fi mai sănătos și vei trăi mai mult.
- Bea un pahar de vin roșu la cină. Îți protejează inima.
- Nu mânca mult. Alege farfurii mici, respectă porțiile. Mănâncă încet. Nu te repezi să mănânci a doua porție, așteaptă câteva minute, poate nu-ți mai trebuie un supliment.

Și așa mai departe. Este o carte care trebuie  citită, și de dolofani și de cei cu silueta normală.
Nu cred că a apărut în L. română. Dacă aș fi prietenă cu o editură, i-aș propune să o traduc.

Pe saitul lui am găsit și un articol fain,  Michael Pollan răspunde cititorilor
Din păcate ce spune despre alimentele organice este cât se poate de adevărat dar de unde să le procuri?
Mi-a plăcut cum a răspuns la întrebarea ”Ce mic dejun sănătos ne recomandați?”
- Nu puteți greși cu fulgii de ovăz și lapte. Vara mie îmi place un fruct proaspăt cu iaurt. Dar micul dejun pe care îl prefer conține două ouă proaspete de găină de țară pe o felie de pâine neagră. Miau, și mie mi-ar place.

PS. Într-unul din saiturile în care am nimerit azi, am dat peste poza asta. Nu știu de ce am râs incontrolabil 5 minute și încă zâmbesc. Poate pentru că tipul din poză se uită cu milă la ce e pe masă. Parcă îl și auzi: He, he,  dieta voastră pe o săptămână e micul meu dejun.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu