marți, 27 noiembrie 2012

Dieta mea - Ziua 23

Iar și iar mă minunez cum încet, încet oamenii de știință se străduie pe bani mulți să redescopere ceea ce noi dolofanii spunem de ani de zile.
Tot ar fi bine dacă nutriționiștii și mass-media ar prelua aceste informații rapid în loc să tot bată apa în piuă cu diete răsuflate și idei tâmpite.
De ani de zile mă tot gândesc că e la mijloc și un dereglaj hormonal.
Ultima idee este că obezii ar putea avea o rezistență la anumiți hormoni la fel ca cei cu rezistență la insulină. Dacă nu ai citit încă, vezi pagina Tinele  mele.
Este motivul pentru care încerc în următoarele 6 luni să mut cerealele și legumele bogate în amidon seara, la cină.

Sunt și descoperiri mai vechi, pentru care se caută în continuare în disperare soluții. După un timp parșivul de organism se obișnuiește cu noua greutate și opune rezistență la slăbit. Ajungi la așa numitul platou. Cauza ?
Organismul tinde să ajungă într-o stare de echilibru și să o păstreze.
De ce organismul meu nu a procedat la fel, când m-am îngrășat? De ce starea sa de echilibru s-a dereglat?
Mă rog, lista cauzelor este foarte lungă și supectez stresul negativ de care am avut parte din plin.
Întrebare naivă: oare stresul pozitiv o avea efect invers?

Remediile propuse sunt scăderea porțiilor (o exclud) și mai multă mișcare (exclud maratonul).
Deci ce poate zgâlțâi metabolismul, fără să îți afecteze sănătatea fizică și mentală?
Pesimiștii spun că nimic, nu poți face nimic conștient ca să "păcălești"organismul.
Eu sunt optimistă, sunt zeci de mii de oameni care au reușit.
Deci, deocamdată, în afară de o disciplină strictă privind dieta mea, încerc să mă mișc mai mult.

Meniul de azi (1700 calorii)

Logistica
Nimic deosebit, ce am mai găsit prin frigider.


Dimineața 7:30
Cafea
Ou, prăjit
Paine integrala 2 felii
Cașcaval light
Salata de ridichi negre și țelină cu nuci, lămâie și ulei
Gustare 10:30
Iaurt sub 2% 140g
Para - 1 medie - 180 g
Ceai 
Prânz 13:30
Ciorba zarzavat cu fasole galbena, conopida, ou și iaurt
Sos de roșii
Chiftele
Sufleu de conopida
Apa minerala 500 ml
Gustare 16:30
Mar, 1 mediu, 180 g
Cașcaval light
Ceai
Cina 19:30
Pui, pulpa super, 100 g sote sau grătar
Ciuperci 100g
Zacusca 100 g - 3 linguri
Apa minerala 500 ml
Paine integrala 2 felii
După ora 20
Lapte sub 2% 1 cana (250 ml)


Sus piciorul!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu