miercuri, 14 noiembrie 2012

Dieta mea - Ziua 10

Azi e miercuri, zi de pește și diseară sunt Cârcotașii. Fain, viața este frumoasă.

Într-o dietă e bine să ții seama și de ce îți spune organismul. Trebuie să te cunoști, cum ziceau strămoșii noștri. De-a lungul celor mai bine de 7 luni de dietă am învățat că 2 zile pe săptămână  fără carne îmi pică bine.
Așa că încerc o zi de pește Miercuri și una de leguminoase Vineri. Nu erau proști de loc moșii noștri.
Nu pot să elimin ouăle, brânza și lactatele pentru că deocamdată am prea multe restricții.

Îmi zicea o prietenă ieri că nu înțelege cum mă descurc cu aprovizionarea și gătitul, că par să mănânc în fiecare zi altceva. Nu este de loc simplu și la început am avut ceva bătaie de cap. Mai ales că nu poți găti numai pentru tine, mai ai și familie. 

Sunt câteva secrete pentru o organizare bună a unei diete:
În primul rând, am ales rețete simple și rapide. Desigur fac din când în când și ceva mai complicat dar în general aleg rețete care se pot face în maxim  1/2 - 1 oră.
Mărturisesc că mai "trișez" uneori. Am cumpărat de exmplu un pui gata fript, la rotisor.
Săptămâna trecută, sarmalele le-a făcut mama.
Eu i-am dus linte și fasole, mi s-a părut un schimb bun :)
Mă ajută foarte mult uneltele. Blenderul cu mini tocător și mixer este cel mai bun prieten al meu. Toc în câteva minute ceapă, carne, verdeață, ardei. Pasez legume. Bat albușul și mixez brânza pentru budinci și sufleuri. Ușor și de întreținut.
"Prefabricatele" sunt alt secret valoros, nu numai iarna.
De exemplu, prăjești vinete, dovlecei și ardei și dintr-un foc ai materie primă pentru salată de legume prăjite, vinete cu carne, tocăniță de carne cu dovlecei.
Înăbuși câteva mâini de ciuperci cu putin ulei și ai materie primă pentru garnituri, salate, tocănițe.
Faci pui sau carne la cuptor sau tigaie pe câteva zile și o combini cu tot felul de sosuri și garnituri.
Congelatorul te poate ajuta iarna foarte mult dar pierzi câteva zile bune ca să-l populezi.
"Două mâncăruri într-una"este altă idee bună. De exemplu, când fac ciorbă de zarzavat, o parte din ciorbă o transform în mâncare de linte sau pilaf de post. Fierb o oală de supă de carne de vită și o parte din carne devine rasol cu hrean sau vită cu sos de roșii și măsline.

Pentru zilele când nu am chef să gătesc, am ceva provizii:
zacuscă, conserve de fasole, pește, pateu (dar fără slănină și conservanți), murături, vinete în ulei sau suc de roșii.
Salatele nu trebuie să lipsească. Faci o piață bună, o dată pe săptămână și ai salate în fiecare zi. Chiar și iarna, într-o primă fază te descurci cu varză murată (excelentă pentru constipație), ridichi negre, țelină, varză roșie, roșii din Turcia. Apoi, când revii la normal, poți mânca chiar și sfeclă roșie în oțet cu mult hrean sau salată nemțească de cartofi. Nu uita salata lui Bugs Bunny, bună oricând.
În sfârșit, grătarul este alt prieten bun. Recomand cu căldură un grătar ceramic, ușor de spălat.
În special în weekend, pun un pic de carne, câțiva mici sau pește la grătar. Încropesc o salată și o granitură (cartofi prăjiți pentru familie, ciuperci sau spanac pentru mine) și gata masa.
Aveți alte idei și trucuri? e-mail e-mail e-mail

Meniul de azi - aprox 1700 calorii

Dimineața 7:30
Cafea - ar trebui o cană numai dar ...
Conservă de peste -  Șprot in sos tomat 1/2 cutie
Pâine integrală 1 felie
Zacuscă 50 g (o lingură cu vârf)
Brânză românească - cât două degete
Gustare 10:30
1 iaurt mic
Alune, unt de arahide - 2 linguri rase
Ceai
Prânz 13:30
Ciorbă de zarzavat - câtă vreau
Pește proaspăt fript sau la grătar
Spanac cu ulei, lămâie 200g
Apa minerala 500 ml
Gustare 16:30
Mar, 1 mediu, 180 g
Șweițer
Ceai
Cina 19:30
Conserve peste - Somon roz afumat
Salată de ardei copți sau prăjiți cu oțet și ulei
Șpriț slab 
După ora 20
Ceai



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu