luni, 26 noiembrie 2012

Dieta mea - Ziua 22

Drăguțul de cântar arată că am slăbit o jumătate de kg săptămâna asta. Deci dieta pare să funcționeaze.
În plus, un mit al dietelor a fost spulberat, cel puțin pentru mine:
Da, pot mânca seara, după ora 6, pot bea o cană de lapte după ora 20,  nu acestea îngrașă.

M-am uitat cu un ochi critic la ultimele luni:
Sunt 3 săptămâni negre  în august, septembrie și octombrie în care am pus la loc 1 kg și câteva săptămâni gri când am stat pe loc. Deși astfel de fluctuații sunt acceptabile m-am uitat totuși mai atent la meniu și mișcare.
Nu redescopăr roata, numa o lustruiesc:
- Dacă mănânci mai mult, trebuie să te miști mult! Dacă depășești caloriile recomandate pentru greutatea ta normală pentru vârsta și înălțimea ta, trebuie să arzi acele calorii ca să nu te îngrași. Dacă vrei să slăbești, mai arzi încă 500 de calorii. Deci, dragi membrii ai Clubului Dolofanilor, nu aveți încotro, puneți-vă în mișcare.
- Nu am găsit nici-o corelație între grăsimile consumate și săptămânile negre și gri, alta decât contribuția lor la calorii. Dar nici nu am exagerat, am ținut binișor sub control în special grăsimile saturate.
Dar am depășit, fără excepție, și în săptămânile cele mai bune cantitatea recomandată de americani în toate dietele lor, oficiale sau mai puțin oficiale.
- Atenție la sare. Prea multă sare în mâncare și poți reține peste 1 l de lichid în organism.
- Este o legătură clară între săptămânile negre și gri și zaharurile consumate. Cum nu am pus aproape de loc dulciuri pe limbă, concluzia mea este că am mâncat prea multe fructe dulci (struguri și pepene).
- Este clar că dacă mănânci foarte puțini carbohidrați  și aceia mai mult din legume, slăbești. Dar nu aș zice că te simți grozav. Pe lângă senzația de oboseală apar și alte probleme, gen constipația. Pe termen lung, te dai binișor peste cap. Dar în limita porțiilor recomandate de dieta South Beach și nu numai, slăbești continuu.  
Așa că încerc să mă mențin în limita a 3-4  porții de cereale și făinoase pe zi. Teribil de puțin dar nu am încotro. Or veni și vremuri mai bune. Până atunci, aplic zicala din părinți, mișc din fund  și strâng din dinți.
- Sunt săptămâni în care nu am găsit altă explicație pentru faptul că nu am slăbit de loc decât că nu am respectat orele de masă.
- Vinul și berea, în limite rezonabile, nu îngrașă. Contribuie desigur la calorii. Așa că nu  voi depăși porția modestă recomandată zilnic. Pentru sănătatea ficatului, cel puțin 2 zile pe săptămână voi bea numai ceai, suc de roșii, apă minerală.

Săptămâna asta mai introduc o porție din grupul de cereale și făinoase.
Mai precis, o să încerc 2 felii de pâine integrală și ceva din tribul cartofi, dovleac, mazăre.
Desigur, mențin ideea de a le mânca numai la cină.

Meniul de azi (1900 calorii)

Logistica
Nu gătesc azi, Luni nici iarba nu crește și oricum avem destulă mâncare.
Cea mai grozavă rețetă de ciuperci este cam așa: iei ciuperci albe (din cele cu ceva urme de pământ pe ele), le treci rapid prin jet de apă, cât să se ducă pământul. Nu le ține în apă, că își pierd aroma. Le tai felii, le pui într-o tigaie cu ulei, sare și piper la foc moderat. Le stropești cu suc de lămâie. Le lași cam 5-10 minute, până se înmoaie feliile cât de cât. 

Dimineața 7:30
Cafea
Mezel - Jambon  - 2 felii, aprox 50 g
Zacuscă 100 g - 3 linguri
Brânza albă
Gustare 10:30
Iaurt sub 2% 140g
Alune, unt de arahide - 1 lingura
Ceai 
Prânz 13:30
Ciorbă de zarzavat cu fasole galbena, conopida, ou și iaurt
Peste proaspăt fript sau la grătar
Sos de roșii
Ciuperci 100g
Ceai
Gustare 16:30
Măr, 1 mediu, 180 g
Șvaițer
Ceai
Cina 19:30
Pui, pulpa super, 100 g sote sau grătar
Salata de ridichi negre și țelină cu nuci, lamâie și ulei
Zacuscă 50 g - 1.5 linguri
Dovleac copt 100 g
Bere 5% 500 ml
Paine integrala 2 felii
După ora 20

Mișcare fizică
Cum introduci carbohidrați mai mulți, cum cresc caloriile. Mișcare deci, minim o oră, în ritm vioi.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu