luni, 12 noiembrie 2012

Dieta mea - Concluzii la prima saptamana

Și uite așa, cătinel, cătinel prima săptămână a dietei mele a trecut.

Concluzii în cifre

- am slăbit 1 Kg. Probabil deocamdată am eliminat excesul de apă. Prea devreme ca să mă bucur. Desigur dacă renunțam și la mărul zilnic și la paharul de vin slăbeam mai mult. Dar nu am vrut pentru că m-aș fi simțit ca o cârpă de șters pe jos. Am trecut prin această fază în aprilie și încă nu sunt așa de disperată să repet acea experiență oribilă.
- calorii zilnice: în medie 1800
- am ars în medie: 400 de calorii zilnic. Numai din plimbări, shopping, gospodărie. Ei da, și acestea contează.
Vezi acest site despre activitățile fizice.
Din aceste calorii,  carbohidrați au acoperit 26%, grăsimile per total 43% din care grăsimile saturate 16%, proteinele 23% și alcoolul 8%.
Desigur cifrele sunt destul de aproximative, nu am stat să cântăresc ca la farmacie.

Schema pe care mi-am propus-o în finalul dietei ar fi:
carbohidrați  40%, grăsimi 30% din care grăsimile saturate 10%, proteinele 20%. Caloriile din alcool le adaug la cele din grăsimi saturate.

Cum îmi propun să continui?


Faza 1, dacă este urmată corect, te ajută să dai un șut organismului, să dea jos din kilograme. Te ajută să nu mai fi obsedat de dulciuri și pâine.  Are un efect foarte bun cică și asupra zahărului din sânge la cei cu tendință de diabet.
Uneori, numai după câteva zile deja nu mai simți nevoia de dulciuri sau cereale.
O dată ce ai ajuns în această stare nu mai există motive să rămâi în faza I.

Surpriza mea a fost să constat că, deși am mâncat un fruct pe zi, în acest moment chiar aș putea trăi fără dulciuri și  cereale.
Nici măcar nu pot zice că mă simt lipsită de energie (așa cum am fost în luna aprilie).
De fapt, o altă dietă similară, Montignac te lasă să mănânci orice cu indice glicemic mic,  în prima fază.
Nu am adoptat Montignac din diverse motive, o să le povestesc altă dată.

De ce nu trebuie să renunți pe termen mai lung la fructe, cereale și făinoase? Pierzi o sursă vitală de mii de substanțe cu rol protector împotriva bolilor.
Fibrele din cerealele integrale sunt esențiale împotriva constipației și nu numai.
Cartofii au ajutat Europa să învingă epidemiile, întărind imunitatea populației sale.
Creierul are nevoie de mai multe glucide decât poți înghiți din legume.
Pe scurt, nu poți rămâne în faza I mai mult de 2 săptămâni pentru că poți să te îmbolnăvești urât.

O greșeală majoră ar fi să revii brusc la porțiile tale "normale". O abordare pâș - pâș este mai mult decât de dorit. Atâta timp cât slăbești o jumătate de kilogram sau îți menții greutatea normală, poți fi sigur că ai ajuns la o dietă corectă.

Deci săptămâna asta îmi propun să reintroduc zilnic  1 felie de pâine din făină integrală (graham sau de secară) de 25 g sau 2 linguri de fulgi de ovăz.
Încerc de asemenea să reduc grăsimile saturate - ceea ce nu va fi deloc ușor, pentru că nu mă ajută de loc industria noastră alimentară. Este foarte dificil să găsești mezeluri sau brânzeturi degresate, drept care voi cam renunța masiv la mezeluri și voi restrânge brânzeturile.

Regulile dietei - săptămâna II

Orele de masă trebuie respectate, inclusiv gustările. Să fie cam 3 ore între mese.
Minim 1 oră de mișcare lejeră pe zi.
O singură felie de pâine, 1 singur fruct pe zi.
Minim 4 porții de legume, sub 5 porții de proteine, 2-3 porții de lactate.
Cam 4 porții de leguminoase și tot atâtea de boabe (alune, nuci).
Fără făinoase  - adică mazăre, cartofi, dovleac. Fără sfeclă roșie.
Extind fructele la orice fructe, cu excepția bananelor, ananasului, fructelor uscate.
Fără dulciuri, fără gem (chiar dacă este în varianta fără zahăr). Singura excepție, ciocolata neagră, în limita a 200 calorii pe săptămână.
Obligatoriu 1-2 căni de ceai verde (chiar ajută la slăbit)

Proteinele includ brânzeturile dar nu voi mânca mai mult de 2 porții pe zi.
O porție de cașcaval este cât degetul arătător, o porție de brânză românească este cât doua degete.

Meniul săptămânii II

Micul dejun 7:30
cafea
1 porție proteine
legume (salată, budincă, zacuscă sau suc de roșii)

Gustare 10:30
iaurt cu fulgi de orz/ pâine graham

Prânz 13:30
ciorba
proteine - 1-2 porții
legume (sub orice forma: tocană, budincă, salată, zacuscă, murături, suc de roșii etc )

Gustare 16:30
fruct
1 lingură unt de arahide sau o proteină

Cina 19:30

1 porție proteine
legume (tocană, salată, budincă, zacuscă, murături  și/ sau suc de roșii) - pe cât posibil 2 porții

eventual 1 pahar de vin roșu

Înainte de culcare
1 cană de lapte












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu