vineri, 16 noiembrie 2012

Dieta mea - Ziua 12

Vineri este ziua mea preferată. Vine weekend-ul și este zi de fasole.
Excelent aliment, fasolea, și ajută și creierul.
Am mare nevoie că deja toate articolele științifice pe care le citesc îmi fac capul foarte mare.

Ieri am citit printre picături câteva articole despre ceaiul verde. În ultimii ani minunații cercetători științifici (ce ne-am face fără ei) au reușit să găsească un subiect cu care, în sfârșit,  par să fie toți de acord: "ceaiul verde este excelent pentru tot felul de boli, inclusiv obezitatea".
Discuțiile continuă pe temele "cât ceai verde să bei zilnic" și cum se explică de fapt efectele sale incredibile constatate pe ici, pe colo: reduce grăsimea abdominală, scade colesterolul, ajută în bolile foarte grave, ajută ficatul, ajută creierul și așa mai departe.

Am găsit 2 articole interesante  The Effects of Green Tea on Weight Management (Efectele ceaiului verde în managementul greutății) și 
Green tea confirmed as a weight loss nutrient and heart health antioxidant.
Articolele au și trimiteri la surse, la studii științifice, ceea ce este foarte rar în mass-media, inclusiv pe www.
Concluzia științifică pare să fie că ceaiul verde acționează pe mai multe căi asupra metabolismului. Se pare că activează chiar și niște gene implicate în arderea grăsimilor. Ceaiul verde este mai eficace dacă faci mișcare.
Se recomandă minim 3 căni pe zi și aș zice că 3 sunt destule. Mai multe căni deja îți pot da palpitații, probleme cu calciul și stomacul.
Atenție, capsulele cu concentrat de ceai verde nu au același efect! Nu dați banii pe prostii...

Modul de preparare este esențial. Nu trebuie fiert pentru că îți demolează stomacul.
În China, pun apă fierbinte (dar nu în clocot) în căni, adăugă ceai verde cât prinzi în vârful degetelor și acoperă cana. După câteva minute se poate bea și este foarte plăcut. Excelent vara, te ajută să suporți mai bine căldura decât o înghețată. Iarna, nu mai zic.

Toate bune și frumoase, dar pe piața noastră sunt ceaiuri și ceaiuri. Nu tot ce are eticheta ceai verde e acceptabil. Dat fiind că am petrecut trei luni din viață la Beijing am ajuns să știu cel puțin gustul ceaiului verde bun.

Căutând pe www ceva despre ceai verde am dat de un site fine, cel al ceainăriei Green Tea, aflată pe undeva în București, în zona Călărași http://greentea.ro/. Au și un magazin online și poți afla diverse ghidușii despre ceai. De altfel, este suficient să cauți ceai verde pe internet și dai peste o mulțime de site-uri care vând online.
Eu mi-am cumpărat un ceai verde cu iasomie bunuț de la Plafar, într-o cutie metalică rotundă.
Se găsește și online la Depozitul de plante.

Am introdus deja ceaiul verde în dietă, dar este prea devreme să trag concluzii. Oricum este plăcut și mă gândesc să reintroduc "Ceaiul de la ora 5" în viața mea. O pauză pentru a savura o cană proaspătă și aromată de ceai. Cu un biscuit...mmmm.  Rămâne să găsesc o rețetă de biscuiți pentru că cei de pe piață nu sunt tocmai sănătoși.

Meniul de azi (1700 calorii)
Logistica
Îmi ia cam o oră să fac ciorba de fasole, pentru că mă folosesc de oala minune.
Mai am de ieri salată de ridichi și de miercuri ciorbă de zarzavat.


Dimineata 7:30
Cafea, o ceasca 200 ml
Ou, fiert
Zacusca 100 g - 3 linguri
Sweitzer
Gustare 10:30
Kefir  1.5 % 200 g
Alune, unt de arahide - 2 linguri
Ceai verde
Pranz 13:30
Ciorba de zarzavat
Fasole boabe cu rosii 1 bol 300 g
Salata de ridichi negre si telina cu nuci, lamaie si ulei
Ceai verde
Gustare 16:30
Mar, 1 mediu, 180 g
Ceai verde
Cina 19:30
Somon  afumat
Paine integrala 1 felie
Zacusca 100 g - 3 linguri
Alune, unt de arahide - 1 lingura
Sprit - vin 100 ml
Dupa ora 20
Lapte sub 2% 1 cana (250 ml)












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu