luni, 5 noiembrie 2012

Dieta mea - Ziua 1


Începând din luna aprilie 2012, am urmat dieta South Beach, destul de mult personalizată. 
Am respectat principiile dar am înlocuit meniurile și rețetele SB cu ale mele proprii. Am preferat bucătăria mea mai simplă, mai ieftină, cu ingrediente locale.

Am văzut efectele unei diete similare la doctorița mea cardio și asta m-a pus în mișcare mai mult decât amenințarea cu agravarea problemelor de sănătate.
Succesul a fost imens. După ani de zile de diete cu efect yo-yo, am dat jos 14 kilograme în 6 luni și nu m-am mai îngrășat. Nu mai zic de faptul că mă simt incomparabil mai bine.

Dar mai am de dat jos o mulțime de kilograme și bat pasul pe loc de mai bine de o luna. 
Unele obiceiuri rele au început să se strecoare din nou, discret în viața mea.
Așa că m-am hotărât să încerc sa reiau South Beach  Faza I dar într-o forma atenuată.
Atenuată pentru că nu mă simt de loc bine  dacă nu mănânc un fruct măcar pe zi.
Va dura maxim o lună de zile,  după care trag concluziile și văd cum continui.
Dacă nu aveți  idee despre ce vorbesc, citiți aici:
https://sites.google.com/site/clubdolof/ce-dieta-este-buna-pentru-mine/cand-nimic-nu-ajuta

Pe scurt, mi-am propus așa:
EXCLUD
- fără pâine, paste, orez, cartofi, alte făinoase și cereale. Mazărea și dovleacul sunt incluse la făinoase, deci nu.
- grăsimi de origine animala, adică unt, carne grasa, smântână, lactate nedegresate, cașcaval, brânză de vaci grasă
- dulciuri; poate numai câteva pătrățele de ciocolată neagră

LIMITEZ
- un singur fruct, din cele cu conținut glicemic mic sau mediu: mere, pere, citrice. Sunt bune și căpșunile, zmeura, afinele dar nu mai e sezonul lor - poate congelate. Citește aici despre indicele glicemic: http://www.glycemicindex.com/index.php
- brânză românească, maxim 2 porții pe zi
- pe cât posibil, înlocuiesc brânzeturile grase cu cele mai slabe. Scrie pe ele în engleză (de ce oare?) light sau low fat.

NELIMITAT
- lămâi
- carne proaspătă slaba de pui, porc, vită
- ouă (totuși încerc sa nu depășesc 2 ouă pe zi)
- pește, sub orice forma, inclusiv somon afumat sau peste la conserva
- legume, cu excepția cartofilor, sfeclei roșii

OBLIGATORIU
- legume la fiecare masă, cu excepția cartofilor, sfeclei roșii. Minim 5 porții pe zi.
- ciorba preferată zilnic (orice ciorba sau supa de legume și/ sau carne, dar fără paste, orez, cartofi). Pot fi și 2 porții.
- Lichide: ceai, apa minerala sau plata, suc de roșii - cam 8 pahare pe zi. Laptele și ciorba contează la numărătoare.
- iaurt sub 2% grăsime și lapte 1.5% - 1-2 porții de iaurt pe zi și o cana de lapte.

RECOMANDAT
O salată de crudități la prânz și cina.
- 1 porție de fasole sau linte zilnic. Poate sa fie și de la conserva dar pe eticheta sa nu scrie zahar sau amidon.
- o mana de boabe: alune sau nuci sau altele, de câteva ori pe săptămână. Bun și Pate de Cacahuettes, adică unt de arahide de la Mega Image - 2 linguri.
- o cură de vitamine
- ceai verde
- ciuperci, cub orice forma

ALCOOL
- eventual 1 pahar de vin rosu sau alb sau un șpriț; fără bere.

Nu e voie să-mi fie foame. Orele de masă trebuie respectate cu strictețe. Gustările dintre mese sunt obligatorii. Nu mai mult de 1 cana de cafea.

Dacă mi se face foame, combin următoarele:
- castraveciori
- ardei sau gogoșari
- șuncă slaba sau orice al mezelic fără grăsime
- un ou fiert,
- zacuscă
- orice brânza fără grăsime (cașcaval fără grăsime, mozzarela low fat)
- urdă
- iahnie de fasole
- somon afumat
Îmi fac o provizie din acestea, sa le am la îndemână.

Mișcare fizică
La început, minim 30 de minute pe zi (plimbare, gospodărie) dar fără efort fizic  mare. Fără aerobic, jogging sau ghidușii similare. Apoi, cresc efortul progresiv.

Somnul trebuie incurajat. O ora înainte de culcare fără televizor sau calculator, o baie, lapte cald și o carte buna.

Dacă o iau pe alături:
- o dată nu contează, nu-i nimic, continui ce mi-am propus. Sunt om, nu robot. De mai multe ori? da, de ce nu, e viața mea. Dar sper atunci într-o minune. Sau îmi prelungesc chinul cu încă 1-2 zile pentru fiecare abatere serioasă.

Săptămâna asta, îmi propun următorul meniu zilnic:
- Dimineața1-2 proteine, suc de roșii și/ sau o salata/ roșie/ gogoșar/ castraveciori/ zacuscă, cafea
- Orele 10:30
Iaurt, o mana de boabe (alune, nuci) sau 2 linguri de unt de arahide sau un fruct
- PrânzCiorbă, o proteina, ciuperci și legume, suc de roșii
- Orele 16Iaurt, o mana de boabe (alune, nuci) sau 2 linguri de unt de arahide sau un fruct
- Seara Omâncare de legume (zacusca de ex) și/ sau o salata, friptura sau leguminoase, eventual 1 pahar de vin rosu sau un șprit
- înainte de culcare o cana de lapte

Meniul de azi:
- Dimineața1 ou prăjit, salată de roșii si gogoșari cu ulei de măsline, brânza românească,  câteva măsline, cafea
- Orele 10:30
 Iaurt, unt de arahide - 2 linguri
- Prânz
Ciorbă de lobodă, piept de pui, ciuperci, suc de roșii
Orele 16
1 măr
- SearaVarză călita, friptura, eventual 1 pahar de vin rosu sau un șpriț
- Înainte de culcare
O cana de lapte

Dacă totul merge bine, săptămâna următoare introduc o felie de pâine integrală sau 2 linguri de fulgi de ovăz.

După aceasta săptămână ma aștept sa scad intre 0.5 - 1 Kg.
Pare puțin, dar slăbirea continuă și în următoarele săptămâni dacă nu faci excese.
Mă cântăresc Joi și Luni.
Urați-mi noroc și dacă vă copleșesc kilogramele prea multe, urmați-mă. Nu uitați să vă personalizați meniul. Va țin la curent. E numai o săptămână :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu