joi, 6 decembrie 2012

Dieta mea - Meniul lunii si sfaturi de sarbatori

Luna asta meniul meu zilnic arată ca mai jos. Nu înseamnă că-l respect strict și nu pot varia. Dacă nu îmi este foame seara, de exemplu, mănânc numai lapte cu fulgi. Dacă nu îmi este foame, sar gustările.
Gustările nu mai sunt obligatorii.

Până aici toate bune. Dar vin sărbătorile. Deja toate site-urile de dietă au intrat în transă și te bombardează cu sfaturi enervante despre cum să nu te stresezi de sărbători și ce să mănânci și mai ales ce să nu mănânci.
Opinia mea: nu te mai stresa, de Crăciun și Revelion mănâncă orice. Simte-te bine.
2-3 petreceri nu contează chiar așa de mult la o dietă de luni de zile. Le dai jos rapid.
Dacă totuși vrei să fii cu sufletul împăcat, mișcă-te: dansează, plimbă-te prin parc sau prin cartier, chiar dacă ninge, cel puțin 1 oră pe zi.

Ajută și un pic de post în săptămâna dinaintea Crăciunului.
Eu o să țin un post parțial, adică numai lactate și brânzeturi, fără carne sau pește. Nu am cum altfel, pentru că deja am restricționat carbohidrații. Nu vreau să ajung în patru labe la Revelion.



Meniul lunii decembrie
Între 1700 - 1900 cal pe zi

Vineri este zi de post (fasole sau linte). Minim 1 zi pe săptămână (oricare zi)  este zi de pește.
Încerc pe cât posibil sa nu mănânc pâine, alte cereale sau făinoase decât după ora 16.
2-3 fructe pe zi, orice fructe. Nu mai restricționez nici bananele dar mă limitez la câteva pe săptămână și nu mai mult de una pe zi. Din fructe uscate mănânc numai prune uscate, zilnic 3 și din când în când caise uscate (câteva) cu kefir sau iaurt.

Micul dejun ( 300-400 cal)
Cafea
1-2 proteine (ou, cremvurști, sardele, iahnie de fasole, brânza etc)
1-2 legume (zacusca, salata de ridiche neagră, roșii,salata de varză albă sau roșie, ardei copți, ciuperci etc)
1 pahar de suc de roșii

Gustare la mijlocul dimineții (250 cal)
Lactate degresate (iaurt, kefir)
Numai dacă îmi este foame, unt de arahide sau alune sau nuci 1/2 porție
1 fruct cu indice glicemic mic-mediu  (1 para, caise uscate, mandarina)

Prânz (400-500 cal)
Ciorbă
1 proteină (carne, fasole, linte, peste)
Legume (zacuscă, salata din orice, ciuperci,budincă de legume,fasole verde etc). Nu mazăre sau cartofi.
Prune uscate - 3
Apa minerala sau ceai

Gustare după-amiaza (250 cal)
1 fruct
Brânza alba sau cașcaval și/sau migdale, nuci, alune 1/2 porție

Cina
2 porții de cereale și/ sau făinoase (ex de porții: 1 felie de pâine integrală 25 g, salată de cartofi 1/2 bol, mazăre 1/2 bol, dovleac copt 1/2 bol, 2 linguri fulgi de orz, o mână de orez, o mână de paste)
1 proteină (brânză, pește, carne)
1-2 porții legume  (tocană, mâncare cu legume, zacusca, salata de ridiche neagră, roșii,salata de varză albă sau roșie, ardei copți, ciuperci etc)

Gustare după ora 20 - numai dacă îmi este foame
1 cană de lapte



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu